Thursday, January 7, 2010

OH LELAKI


Kali ni aku nak ceritakan sket tentang lelaki....aduhai...bkn tjuan aku mnulis ttg laki2 ni aku nak mmburukkan kaum adam..jauh skali...tapi dr segi pmerhatian dan pengalaman aku sendiri...gambar uncle kat atas tu...tak de mngena dgn sape2 utk aku tujukan...gmbar no 2 ni smua sudah tahu personaliti bollywood terkenal shah rukh khan...SRK...wat smua peminat nya jatuh cinta dan jatuh tangga..hehe...

Aku pelik aa...laki2 zaman skarang sbahgiannya tak pndai mnjaga maruah seorang prempuan...kalu aku tgk..di dalam facebook or blog2 laki2...diorang mcam mmpertikaikan kaum wanita...yg tak pandai mnjaga diri maruah...ada ke patut seseorang laki2 mngatakan.'.kalu prempuan tu bagi aku ambil jer..kalu lagi dia tak bagi ni wat lagi aku berusaha nak one night stand dgn dia'wahhh.....mncabar kehormatan seorang wanita...bkn ke di zaman Rasulullah sndiri wanita disangjung tinggi spt Siti Aisyah..Siti Khadijah...begitu juga perwira wanita kita Tun Fatimah..Tun Teja....di mana sbenarnya maruah wanita...utk ditiduri saja ke???

Laki2 skrang yg aku tgk byk dicemari dgn minda yg tak baik,asyik memikirkan seks semata2...wanita juga dijadikan alat2...sanggup merogol...bkn wanita aja..tapi kanak2 prempuan...sadis sungguh...ada laki2 mngatakan 'aku tak akan merogol prmpuan tu kalu dia tak seksi'...tapi bagaimana pulak yg betudung..pakai baju besar2 mcm baju kurung..dipersalahkan jua???hushhhh

Tapi bkn smua laki2 mcm tu...ada juga yg berhati mulia..mnyanjung wanita sepenuh hati...menatang minyak yg penuh...mnghormati kehormatan wanita....tapi aku tgk dalam 100org cuma satu je bole pkai...sian sungguh.....Aku tahu tanpa laki2 sapa lah aku...kalu tak benih ayahku tak lahir le aku ke dunia...begitu juga somi ku...aku mnyanjung diorang sebagai seorang laki2...

Dunia serba maju laki2 smua dah ke depan....tapi kalu minda yg baik ke depan tak pe..ni minda yang tak baik ke depan...lelaki..lelaki..tak smua yg sama...rambut sama hitam hati lain2....

Jangan berkecil hati wahai kaum adam....itu realiti bkn fantasi....

No comments:

Post a Comment