Sunday, May 4, 2014

BUKAKAN PINTU HATIKU

Disini bermula balik selepas berbelas2 thn aku tidak berjumpamu wahai rakan baikku semasa di kolej dulu...kau memang baik.ada.anak 1...duda...seorang pensyarah yang tegas...ambil berat segala masalah aku...aku cuba untuk menyayangimu...tapi kadang2 aku rasa macam duduk sorang2...seolah2 dalam dunia sendiri..kau sibuk dengan kerjaya...anak....tapi aku faham...itu tanggjawabmu sbg pendidik dan sebagai seorang ayah...aku menjauhkan diri dari mu..sebab kamu memberi peluang untk aku menerima org lain..itu namanya kamu tidak serius dalam perhubungan kita


Saat pertama...selepas aku keluar dari hospital...di hospital aku mengenalimu...whai doktor..tapi hatiku terdetik..sepadankah kami berdua...ada perasaan halus yg menusuk hatiku..disaat aku sakit..tapi cepat2 kularikan...kerana aku tak nak pisang berbuah utk 2 kali...kau memandangku dan kesianku sebagai seorang pesakit...jarak umur kita yg jauh..membuatkan aku menjarakkan diri...kau cuba untuk mengetuk pintu hatiku semula..tapi sayang kau penuh keegoan...panas baran mu membuatkan aku tak teringin bersamu...disaat itu aku cuba menjauhkan diri darimu..aku bukan nak yg terlalu sempurna cukup ler memahami aku..


Disaat itu juga...aku sendirian..dan aku mengenali seseorang yang baik...memahamiku...tapi aku masih dalam mengenali hatimu..mungkin juga aku dah serik dengan perkahwinanku...kau seorang pandai mengambil hati,bijak dalam segala hal...,seorang yang beragama....kau terlalu sempurna bagi aku...mungkin ini ciri-cirinya..seorang guru yang tegas..tapi sweet..dalam perhubungan....berilah peluang untuk aku mengenalimu lagi...kamu mengiakannya...tapi kau berkata..itu lah aku....kerana dia lihat dalam mataku yang aku susah hendak membukakan pintu hatiku ini...benarkah??Dalam tu juga aku cuba untuk mengenali rakan sekolahku...yg berbelas2 thn tidak berjumpa...aku cuba untuk berkawan dengannya...tapi sayang seolah2 dia menjauhkan diri dariku mungkin sebab faktor perkahwinannya yg kcundang macam aku...tapi tak per..aku benar2 tak kisah kerana...mungkin ada sebab tertentu dia sebegitu..


Tertanya2 aku adakah aku payah untk membukakan pintu hatiku balek..atau pon diorang yang bersalah...atau aku yang bersalah....hatiku tidak boleh dipaksa....mungkin aku takut kecundang lagi..kecundang dalam perkahwinan memang perit rasanya..berjuang untuk mempertahankan segala2nya...agak payah...Allah jua yg mengetahui...cuma aku minta 1 sahaja...BUKA KAN PINTU HATIKU YA ALLAH...DALAM MENERIMA CINTA YANG IKHLAS....aminn..




No comments:

Post a Comment